søndag 5. desember 2010

Isolat











18 kommentarer:

Isidoros Prinos sa...

Sterk og nydelig.Viktig dokumentasjon i en utrolig vanskelig prosses du står midt i.Din stor talent og utmerket fotospråk gjør dette til en kunstverk om menneskets evne å takle smerte ..
Tenker på dere.

Omdahl naturfoto sa...

Isidoros sier vel det meste ut over det fotografiene forteller selv.. STERK serie som rører ved en!

Unknown sa...

Her må jeg og si det samme som Isodoros. Og at det er forferdelig vondt å se hvordan hverdagen er for magnus og dere nå. Utrolig sterk dokumentasjon og å forestille hvordan dere må ha d er rett og slett umulig. Men alle tanker i verden om snarlig bedring sendes dere alle og en spesiel tanke til den tappre lille gutten din. det siste bildet og det av knerten fikk fossen til å strømme her igjen,..noe utrolig rørende over knerten som står der og passer på lillebror,.og det siste....ja det taler for seg selv. Du formilder så sterkt at ord blir overflødige men likevel viktig å si at man ser det. Mange kryss i taket og alle gode tanker til dere fra meg. ♥♥♥

Liv Johanne sa...

Her blir ord overflødig... En sterk historie du forteller med kamera, som forelder selv rører dine bildeserier spesielt sterkt.
Håper på hyggeligere dager for Magnus og dere snart.

Maria sa...

Du formidler dette på en fin måte, med både triste og blide bilder.
Sterkt!

Øystein Søbye sa...

Bildene dine er rørende - og oftest også fotografisk spennende. Synes det er vanskelig å si så mye mer - når en selv har små barn og har opplevd barn med alvorlig sykdom er det tungt å se disse bildene - men de gir også håp.

Bente bm-foto sa...

Trodde ikke at et ord som ISOLAT kunne inneholde så mye- var spent når jeg åpnet siden. Sterke bilder- signer de over.
Tro- håp og kjærlighet!

Anne-Lise Stangenes sa...

Når blogglista mi viser at du har lagt inn bilder, Håvard, og med tittel "isolat", så blir det "hjerte smerte" å klikke seg inn her hos deg. Å forevige deres hverdag må være en veldig blanda følelse for dere alle sammen. Jeg velger å se på det som et "slik var det den gang da", for fremtiden en gang, når vesle Magnus igjen er frisk og dere ser tilbake på denne tida som en tøff tid i deres liv, men der dere alle også kom så veldig mye nærmere hverandre... Gode klemmer og varme tanker denne andre adventsøndagen, fra Anne-Lise

photographer torkel fenre sa...

Flott presentasjon av en sterk ung mann, og en flott far!!
...varme tanker sendes over den blå fjorden!!

Anne Ueland sa...

Sterke bilder og flott presentert. Så modig og sterk liten skatt, for ikke å snakke om deg, som foreviger disse bildene på denne måten og deler de med oss. Sender dere masse god bedrings tanker og klemmer, og så syns jeg Anne-Lise avsluttet så flott her med: Tro-håp og kjærlighet :)

Berit sa...

Mine varmeste tanker til dere i en vanskelig tid.
Mvh Berit.

Håvard Flaatten sa...

Tusen takk - setter pris på dere

Dagrun sa...

Nå ble jeg stum. Stakkars lille, vevre gutten og stakkars dere.
Jeg håper dere er raskt ute igjen og fortsetter og tenke på og heie på dere.

Bildene dine og formidlingsevnen din er fantastisk.

(Kanskje gir det deg litt avkobling i hodet fra alt som skjer rundt deg å kunne fokusere på komposisjoner og blenderåpning. Jeg har brukt foto omtrent som en slags meditasjon selv i gitte situasjoner, der jeg har stengt ute omverden og bare fokusert igjen og igjen på hvordan jeg skal komponere et bilde. Det var det mest positive jeg kunne tenke på der og da som klarte å rive tankene mine bort fra akkurat det som skjedde.)

Håvard Flaatten sa...

Tusen tusen takk Dagrun. Ja det er nok min terapi. Og jeg skjønner deg :) Vi er ute igjen fra isolatet. :)
mvh
Håvard

Stig Børre Elvegård sa...

Sterke bilder - igjen. Får vondt i magen, samtidig som jeg imponeres av din evne til å dokumentere. Ønsker dere alt vel - og en snarlig bedring i situasjonen. Dette må være ekstremt slitsomt for alle innvolverte.

Håvard Flaatten sa...

Tusen takk for varme tanker Stig Børre.
Mvh
Håvard

Oddvar Klaussen sa...

sterk og flott serie..positiv energi til dere ! ;)
mvh Oddvar

Klaudia J sa...

very good luck ...
Her blir ord overflødig
ahoj K